Red Karunalaya - Reisverslag uit Madras, India van Nienke & Frederique - WaarBenJij.nu Red Karunalaya - Reisverslag uit Madras, India van Nienke & Frederique - WaarBenJij.nu

Red Karunalaya

Door: Nienke & Frederique

Blijf op de hoogte en volg Nienke & Frederique

19 November 2012 | India, Madras

Lieve allemaal,
Na 2 maanden ervaring met een land als India zijn we erachter gekomen dat het een land is vol verschillen. Het is er vies, het stinkt en het is grauw maar als je daar doorheen kijkt is het een land met een prachtige cultuur, vol mooie kleuren en de heerlijke geur van het eten. En toch is India een land waar het verschil tussen arm en rijk, vandaag de dag, er met kop en schouders boven uitsteekt. Waar aan de ene kant van de weg de sloppen staan met bedelende meisjes en waar aan de andere kant van de weg luxe hotels gebouwd zijn met werkende zakenmannen.

De armoede laat ons niet koud hier en we vinden het dan ook elke keer hartverscheurend om te zien hoe de kinderen in de sloppenwijken de toekomst aan zich voorbij zien gaan. Dromen als een dokter, militair of politie zal voor deze kinderen nooit werkelijkheid worden.

Gelukkig zijn er in India wel Shelterhome’s voor straatkinderen. Deze shelterhome’s vangen kinderen op van de straat die het thuis moeilijk hebben of weggelopen zijn. Karunalaya is een voorbeeld van zo’n shelterhome. Het is mooi om te zien dat de Indiase bevoling niet te gretig is en regelmatig kleding of een maaltijd komen brengen. Alleen is en blijft het een probleem om de rekeningen te betalen..

Na een heftig gesprek met de directeur van ons project Karunalaya werd ons duidelijk dat Karunalaya in ernstige geldproblemen verkeerd en dat zij hun rekeningen niet of moeizaam kunnen betalen en dat zij de salarissen van de medewerkers ook niet uit kunnen betalen. Het gaat echter om kleine bedragen voor ons, maar van die kleine bedragen onderhouden zij hun hele gezin hier. Het was dan ook hartverscheurend om aan te horen dat de kinderen op ons project zullen lijden onder de geldproblemen.

Daarom vragen wij jullie: WEES LIEF EN GUL, EN STEEK KARUNALAYA EEN HART ONDER DE RIEM! Zoals de kids zelf zeggen is Karunalaya een tweede familie en dat wil je een kind die zijn echte familie al kwijt is niet nog een keer afnemen. Wij willen ons project 5 december een cheque overhandigen met een geldbedrag, zodat iedereen voor kerst zijn of haar loon van de afgelopen maanden krijgt, ons project met kerst niet zonder stroom zit en op ons project het water niet wordt afgesloten. Ook heeft ons project veel sponsoren vanuit Nederland, waarmee ze contact houden via internet. Helaas is het internet niet meer te betalen en kunnen zij niet meer communiceren met hun sponsoren, en dat terwijl dit zo belangrijk is voor ons project.

We willen voorkomen dat dit project moet sluiten omdat de kinderen op Karunalaya weer kind kunnen zijn en niet hoeven te denken aan de verschrikkelijke tijd die ze hiervoor hebben gehad.

Duss wij vragen jullie.... : Denk er alsjeblieft overna om een donatie over te maken zodat de glimlachen van deze lieve kinderen ook op dit project kunnen blijven!!!! Donaties kunnen uiterlijk tot 4 december overgemaakt worden.

De donaties kunnen overgemaakt worden op rekening nummer:
326628193 – N.J.M van Haaren
o.v.v – Red Karunalaya

Wij hopen dat jullie net zo enthousiast zijn als ons en mee willen vechten om dit project te laten bestaan. En heel graag horen wij van jullie!

Heel veel liefs,
sisters noodles & chicken fried (alias Nienke & Frederique)

• 20 November 2012 - 13:20

Inge (SAMEN):

He dames!

Super goed initiatief! Van mijn kant komt er zeker een kleine donatie!! Hoe is het verder met jullie? Al een beetje gewend? Heel veel succes nog!

Liefs Inge

• 21 November 2012 - 21:54

Annelies En Harry:

Hallo Nienke en Frederique,
    Wat leuk om jullie verslagen te lezen, elke keer weer een gezellig moment! Jammer om te lezen dat het financieel niet goed gaat. Het zou zo jammer van alle moeite zijn als dit project moet stoppen en zullen ons steentje bijdragen.
    We zijn benieuwd naar jullie volgende verslag en de hartelijke groetjes uit Beek.

• 20 December 2012 - 15:37

Annie Van Haaren:

hallo Geeke

heb je veel geld verzameld voor 4 december!!
    heel veel groetjes van uit millingen

en pas goed op je zelf dat je niks overkomt

groetjes annie